GARTNER MAGIC QUADRANT (MQ) opublikowało raport za rok 2018 dla urządzeń UTM.
Gartner ocenia dostawców (z ang. vendor) według dwóch kryteriów: kompletność wizji i zdolność do jej realizacji. Firma ta stosuje metodologie, których nie ujawnia do wiadomości publicznej, ich wyniki składowe prowadzą do umieszczenia dostawcy w jednej ćwierci planszy MQ.
- Leaders(Liderzy) zgodnie z założeniem otrzymują wyższe oceny w obydwu kryteriach: zdolność do realizacji operacji w swojej dziedzinie i kompletność wizji Challengers (Kandydaci) cechuje ich bardzo wysoka zdolność do operacji i możliwość dominacji nad znacznym obszarem/segmenten rynku, jednak nie demonstrują pełnego zrozumienia wizji tego gdzie ten rynek podąża.
- Visionaries(Wizjonerzy), rozumieją gdzie podąża rynek, lub mają wizję możliwych zmian w regułach rynkowych, jednak prowadzone działania nie są jeszcze optymalnie skuteczne.
- Niche players (Niszowi gracze) skupiają się z sukcesami na małym fragmencie rynku, lub są na tyle rozproszeni, że nieczęsto wygrywają z innymi poziomem innowacyjności
Firma SOPHOS powtórzyła zeszłoroczny sukces i po raz kolejny znalazła się w kwadracie Liderów
co potwierdza, że firma ta rozumie potrzeby biznesowe rynku oraz ma jasno nakreślone plany rozwoju.
Tegoroczny MQ dla urządzeń UTM:
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym raportem pod linkiem:
https://www.gartner.com/technology/media-products/newsletters/sophos/1-5GVMBMU/gartner.html